17.5.-18.5.2003

Někdy koncem dubna nebo začátkem května se ozval Chose s nápadem spáchat víkendovou vyjížďku na motorkách. S Hankou jsme nelenili, nenápadně se k nim domu vetřeli na kafe a společně naplánovali trasu. Výjezd v pátek směrem na Zvíkov. V sobotu přes Orlík ke Klatovům a v neděli po Šumavě zpátky. Bohužel v průběhu několika dalších dní se ukázalo, že to nebude jen tak. Chose prodal motorku a novou ještě nemá na značkách, Brtňák se chystá rodit a ostatní …….. Nakonec jsme se po mailech domluvili, že Chosé dá kontakt na mě do placu a já převezmu organizování, pokud se přece jenom někdo rozhodne. Jako jediní stateční se přihlásili Jordy s Pavlínou.

Složení tedy bylo:

siskin na Kawasaki KLR650 Tengai
Jordy a Pavlína na Honda XR650
siskinka s našima synkama Kubou a Jiříkem doprovodné vozidlo Opel Astra

Vyjížděli jsme oproti plánu v sobotu ráno, protože Jordy s Pavlínou přijeli teprve v pátek večer z Prahy do Budějc. Ráno se ozval telefonem Jordy, že malinko nestíhají a jestli můžeme posunout odjezd na půl desátou. Jasně, že můžeme a tak v klidu doma dokončujeme přípravy a na půl desátou přijíždíme na benzínku OMV do Budějc. Motorka nikde žádná. Ve třičtvrtě už jsme nevydrželi a zavolal jsem Jordymu. Ještě byl doma a nandaval bágl na motorku. Chvilku před desátou konečně přijeli. Protože jsme se ještě neznali, proběhlo krátké představování a prohlídka strojů. Jordy okukuje můj roadbook a já na oplátku obdivuji jeho GPSku (Garmin). Z Jordyho vylezlo, že teprve včera montoval na motorku značku, nemá ani jedno zrcátko, blinkry a podobně. Ale jinak to jsou „sympoši“. Po krátkém probrání itineráře, který jsme doma s Hankou sestavili, vyrážíme. První zastávkou je Blatná. Hanka jede přes Písek, aby se s klukama moc nezdržovala (voni pinďové nemají v autě takovou výdrž) a já s Jordyovcema jedeme přes Strakonice. Protože nevím kudy se jede ze Strakonic na Blatnou, přenechávám na začátku města vedení Jordymu. Na konci Strakonic zastavujeme u benzínky, a protože Jordyho směr je nějak mimo moji představu, ptám se na cestu. Pumpařka potvrzuje moji domněnku. Jordy mezi tím ladí pod Pavlíny dohledem GPSku. Ta je totiž funkční jenom, když stojíme. Jak se rozjedeme, začne se vypínat. Vyrážíme dál směrem k Blatné. Tam se u cedule setkáváme s Hankou a jedeme do centra na oběd. Zastavujeme u pizzerie a venku se cpeme. Jordymu moc nechutnalo. Po obědě jedeme na zámek do parku. Pasou se tu daňci. Spáchali jsme pár fotek a příjemnou procházku. Z Blatné jedeme přes Nepomuk na hrad Švihov. Kousek před Nepomukem jsem musel přepnout na rezervu a tak zastavujeme u benzínky. Vedle benzínky je prodejna skůtrů a podobně tak se tam Jordy jde podívat po nějakým zrcátku. Koupil nějaký obyč a tak ho hned montujeme. Pavla si zatím krátí chvilku procházením krámku s hadry. To jsem ještě neviděl, ona si na moto vyjížďce fakt koupila tílko (a neukázala nám jak jí sluší). Jedeme dál. Ve Skašově sjíždíme z hlavní a kančíma stezkama jedeme na Švihov. Tam se opět setkáváme s Hankou a jdeme si prohlídnout hrad. Prohlížíme si jenom nádvoří, hrad z venku a pelášíme do Klatov kde chceme stihnout prohlídku katakomb. No, za 40,- na osobu nic moc. Dvě místnosti, pár mumií a průvodce na nás mluvil z reproduktorů chvilku česky a chvilku německy. Po prohlídce sedíme na návsi (pardon Klatováci, náměstí) cpeme se zmrzlinou a přemýšlíme co dál. Na chatu už je to kousek a ještě je brzo. Podle mapy vidíme, že pokud si dáme malou zajížďku po kančích stezkách je tady kousek nějaký zámek v Týnci a hrad Klenová. Jedeme. V Týnci nic k vidění není. Starý, zavřený, rozbořený zámek obehnaný zdí. Klenová nás naopak nadchla. Na kopci stojí nádherně opravená zřícenina a zámek. U ní restaurace. Hrad už má sice zavřeno, ale po zavíračce je možný vstup přes restauraci. Jdeme dovnitř a procházíme si celý areál. Nádhera. Je vidět, že správce (nebo kastelán?) ví, jak sehnat peníze na rekonstrukci. Dokonce tady pořádají i nějaký festival (Hudba Praha, Plastic People, Echt! a další). V restauraci si dáváme pivo a potom jedeme do Zelené Lhoty na chatu, kde už nás čekají. (S provozovatelem chaty Danem (a jeho přítulkyní Renatou) se znám z dřívějška. Jezdíme sem každý rok s dětma na podobnou akci jako je ve filmu S tebou mě baví svět. Bez manželek s dětma.) SMSkou se nás před chvilkou ptal v kolik přijedeme, asi jde vařit večeři. Projíždíme Nýrskem a Zelenou Lhotou, vyjíždíme na kopec nad Nýrskou nádrž a jsme tady. Kloučci zůstavají venku s místními dětmi a my se ubytováváme. V jídelně si dáváme pivko, vynikající večeři i s pohárem a kafíčkem na závěr. Pomalu dáváme děti spát a jdeme si sednout ke krbu. Postupně přijíždí několik lidí a tak nás nakonec kolem krbu sedí devět. Při popíjení piva, vinných střiků, slivovice a švestek od Jelínka vydrželi někteří jedinci (já a Hanka a Dan) asi do tří ráno klábosit a tlachat o samých důležitých tématech. Když jsme se snažili přesvědčit Pavlínu, aby nám předvedla své nové tílko (vypadalo hodně dobře a při představě jak bude vypadat na ní jsme se hodně snažili) vyřešila to šalamounsky. Tílko přinesla, ukázala a potom to přišlo. Šok a hrůza. Tílko si oblékl Vašek, jeden ze spolustolovníků, vypadal asi tak na třetí měsíc těhotenství, a začal se v něm kroutit a svíjet. Obzvlášť jeho želva stála za to. Jakmile jí vyšpulil, „kytička na tričku rozkvetla“. Naštěstí se brzo svlékl.

[Not a valid template]

V neděli ráno prožívají Jordy a Pavlína na vedlejším pokoji šok. Naše děti vstávají už v půl sedmý, dupou, zlobí a na to ti dva nejsou absolutně připravený. Před osmou hodinou jdeme s dětma dolů na snídani a Jordyovci se znovu vrtají do peřin, aby se dotáhli. Po snídani děti vybíhají ven a dolů konečně přichází spáči. Protože se Danovi rozbilo auto, beru Opela a jedu na vlakové nádraží pro jejich babičku a další dva človíky. Potom si ještě dáváme kafe a kolem jedenáctý vyrážíme na další cestu. Před odjezdem ještě dostáváme samolepky www.chatahubert.cz. Jordy jí hned lepí na kufr a pózujeme s motorkama fotografům Hance a Danovi. Jedeme po krásných cestách na Železnou Rudu a odtud do Velhartic na hrad. Já se prohlídky hradu neůčastním, protože klucí v autě usnuli a tak jsem na parkovišti a hlídám. Ostatní prochází hrad a vrací se docela nadšeni. Z parkoviště odjíždíme po malé zeleninovo ovocné svačince. Kousek od parkoviště se přesvědčuji, že při řízení motorky je třeba dávat pozor. Na křižovatce, měli jsme jet rovně, se dívám z kopce dolů na vedlejší jestli to tudy není lepší. Pro lepší rozhled stojím a pomalu přibržďuji. Ostatní jedou za mnou. Jak si tak stojím ve stupačkách, koukám kolem a pomalu jedu, najednou jsem zjistil, že motorka už stojí, rychle jsem si sednul a dal nohy na zem. Ta potfora je pěkně těžká a neudržel jsem ji. Následoval pád motorky na levý bok. Naštěstí padací rámy jsou dobrý vynález a tak se nic nestalo. Já jsem to přežil taky v pohodě a tak pokračujeme dál. Po chvilce zastavujeme v restauraci na oběd. Po obědě jedeme dál přes Hartmanice, Annín a Srní na Kvildu. Na Kvildě se od nás oddělili Pavlína s Jordym a vyrazili přes Vimperk a Orlík do Prahy. Hanka s klukama a já jsme přes Volary, Kuklov a Brloh jeli domů. Do Habří. Do chaloupky. Do pelíšku.

Itinerář:

sobota – 185km
ČB, Vodňany, Strakonice, Blatná, Nepomuk, Skašov, Měčín, Borovy, Švihov, Klatovy, Týnec, Klenová, Nýrsko, Zelená Lhota

neděle – 187km
Zelená Lhota, Železná Ruda, Jesení, Velhartice, Hartmanice, Annín, Rejštejn, Srní, Kvilda, Horní Vltavice, Volary, Ktiš, Kuklov, Brloh, Holašovice, Habří